Anthony Quiin Bay. Zdroj: google.com

Rhodos – řecký ostrov Boha slunce

Jestli chcete prožít krásnou, lehce exotickou dovolenou, která nebude přesahovat větší částku než 20 tisíc, vydejte se na řecký ostrov Rhodos. Rhodos je jeden z nejnavštěvovanějších řeckých ostrovů a není se čemu divit. Oblíbená řecká kuchyně, krásné pláže, do kterých se zamilují nejen romantické povahy, ale i milovníci moderní taneční hudby, je ideálním místem pro všechny věkové kategorie a všechny lidské povahy. Každý si tu totiž přijde na své.

Zdroj: google.com

Pokud při výběru dovolené zkoumáte počasí, protože se vám už párkrát stalo, že zrovna moc nevyšlo, na Rhodosu máte téměř stoprocentní jistotu, že vyjde. Rhodos je totiž ostrovem zalitým sluncem. Legenda totiž praví, že původ ostrova je spjat s bájí o Diovi a Héliovi. Podle této báje se Zeus po vítězství nad Titány rozhodl rozdělit Zemi mezi Olympské bohy. Jediný, na koho se ale nedostalo, byl Hélios – bůh slunce, jelikož ve chvíli, kdy se Země dělila, plul svým vozem po obloze a nikdo si na něj nevzpomněl. Když se vrátil a domáhal se svého podílu, byl jeho požadavek zamítnut. Požádal však Dia i ostatní bohy,aby souhlasili s tím, že mu připadne země, která se sama vynoří z moře. Jakmile souhlasili, vynořil se z modrého moře ostrov. Hélios jej ozářil svým jasem a učinil ostrov nejkrásnějším ostrovem v egejském moři.

Rhodos je jedním z největších Dodekanéských ostrovů, leží nedaleko Malé Asie a žije v něm kolem 150 000 obyvatel. Jeho rozloha činí necelých 1.5 km2 a hlavní město Rhodos patří na seznam světového dědictví UNESCO. Město Rhodos je krásným historickým centrem, který byste při svém pobytu rozhodně neměli vynechat.

A už bylo dost obecných informací, teď něco z vlastní zkušenosti. Musím se přiznat, že na Rhodos jsem se v roce 2013 podívala už podruhé. Vzala jsem s sebou dvě nejlepší kamarádky a těšila se na první dámskou jízdu mimo Českou republiku. To jsem ale netušila, jaké dobrodružství mě s holkama čeká.

Odlet

Dovolenou jsme si zabookovaly na last minute u cestovní kanceláře VTT. Zpáteční letenka a ubytování na 8 dní nás stálo 10 000 Kč. Podotýkám, že jsme si vybraly dovolenou bez stravy, abychom si užily pravou řeckou kuchyni naplno. Na řecké ostrovy jsem jezdila téměř každý rok a už jsem věděla, že polopenze, nebo pouze snídaně se nevyplácí, jelikož nevím čím to, ale v žádném řeckém hotelu nepodávali jídlo, které by prezentovalo to jejich řecké pověstné ,,gró“. O možnosti ,,all inclusive“ se v Řecku absolutně nevyplácí uvažovat, protože pokud jste na all inclusive zvyklí z jiných destinací, jako například ze Španělska, Turecka nebo z Afriky byli byste velmi zklamaní. V Řecku totiž máte přesně načasované co, kdy a jak se přesně podává a na neomezené čerpání alkoholických nebo teplých nápojů tady zkrátka nenarazíte. (Opravte mě pokud se mýlím).

Do Řecka jsem se podívala po 5 letech, vzhledem k ekonomické krizi se mi tam moc nechtělo, mezitím jsem navštívila jiné země, ale pak už se mi po Řecku zastesklo a krize nekrize, musela jsem se tam prostě vrátit. A teď už k naší společné dovolence. Začalo to cestou na letiště, kdy jsme musely přebalovat kufry, abychom se vešly do povolené váhy našich zavazadel, což podle letenky bylo 15 kg. Protože jsme věděly, že si opravdu potřebujeme odfrknout, slíbily jsme si, že na dovolené ,,vypneme“ a pořádně si ji užijeme. Jak jsme to dořekly, tak se stalo. Vypnuly jsme mozky už na letišti a letadlo nám málem uletělo. Naštěstí mělo ale dvě hodiny zpoždění. Nemohly jsme si totiž před naším odletem nechat ujít 40% slevy ve Victoria´s Secret. Naštěstí pro nás to ale dobře dopadlo a s dvou hodinovým zpožděním jsme se ocitly ve dvě hodiny ráno místního času s nohama v písku nedaleko našeho apartmá.

Zavítaly jsme do populárního letoviska Faliraki, města zábavy, diskoték a mladé krve. Toto letovisko nám bylo doporučeno už v cestovce, tak jsme si nechaly poradit a rozhodně jsme dobře udělaly. Když jsme se po odložení kufrů na apartmánu vydaly na hotelovou pláž, v dálce jsme uviděly záře reflektorů, a tak jsme se rozhodly pro uvítací drink. Když jedete na dámskou jízdu, moc peněz za alkohol neutratíte. Jinak se ceny za koktejly pohybují od 6 do 12 euro. V samém centru města Faliraki je ulice, plná diskoték všeho druhu. Na jedné straně vás přivítá taneční muzika, na druhé hip hop, vedle tradiční řecká živá hudba a naproti kubánská salsa. Fantasii a repertoáru se v tomto městě rozhodně meze nekladou.

Faliraki - noční život. Zdroj: google.com

Faliraki – noční život. Zdroj: google.com

Snídaně jsme si kupovaly v místním supermarketu poblíž našeho apartmánu. Natrefíte tam například na pravý řecký jogurt do 0,5 euro a po cestě domů si můžete natrhat domácí hrozny. Když tyto ingredience zkombinujete, chuťové buňky jsou nastartovány naprosto dostatečně na celé dopoledne. K obědu jsme si zakoupily žlutého melouna nebo ananas přibližně za 4 eura přímo na pláži, nebo jsme si zašly na božské souvlaki a gyros do plážového baru. Na večeři jsme si zašly do místních restaurací na vyhlášený řecký salát, tzatziki nebo třeba řepové carpaccio s kozím sýrem a řeckými olivami. Ale to jen prvních 5 dní. Jak jsem se zmínila na začátku, v Řecku jsem byla po 5 letech a vzhledem k ekonomické krizi se ceny podstatně změnily. Gyros, který kdysi stával 2,5 eura se vyšplhal na cenu 8 euro, a tak jsme poslední dva dny, bez peněz, jedly místní hrozny a chléb s máslem :-). Zmínila jsme se, že jsme měly ,,vypnuté“ přemýšlení? 🙂

Abych se vrátila k našemu prvnímu večeru, z uvítacího drinku se vyklubala stopovačka na celou noc, neboť jsme po cestě zpátky bloudily několik hodin poblíž našeho apartmánu. Nemohly jsme se vůbec zorientovat, neboť všechny uličky vypadaly naprosto stejně. Nakonec jsme ulehly do postelí v 5 hodin ráno. A v takovémto duchu se pak linula celá dovolená, ale o tom není tento článek.

Anthony Quiin Bay. Zdroj: google.com

Co se týče pláží, asi nejznámější, neoblíbenější a nejkrásnější pláží na ostrově je Anthony Quinn Bay. Pokud máte rádi romantiku, rozhodně byste měli tuto pláž navštívit. Malá kamenná pláž, lemovaná mohutnými kameny a skalami je láskou na první pohled. Pláž se nachází necelé 3 km od Faliraki, takže se na ni dostanete taxikem za pouhých 5 euro.

Třetí den jsme si v CAR RENTAL vypůjčily auto na tři dny za necelých 70 euro, abychom prozkoumaly alespoň část ostrova na vlastní pěst. Pominu-li, že jsme byly bez navigace marný, nakonec jsme objely ty nejhezčí pláže ostrova a potkaly jsme pravou řeckou kozu. 🙂

Nejprve jsme jely na nejjižnější pláž Prassonissi, která je zvláštní tím, že se zde setkává Středozemní a Egejské moře.

Pláž Prassonissi

Na jedné straně pláže můžete surfovat, nebo si zajezdit na windsurfu a druhá část je určená ke koupání. Je zvláštní koukat se na poklidnou hladinu a spokojenou rodinu a na divoké vlny a akční surfaře zároveň. Pláž je převážně písečná a díky bouřlivým vodám a většímu větru není moře průzračně čisté, jak se na řeckých ostrovech často očekává.

Lindos

Po cestě zpátky do našeho letoviska jsem se zastavily v krásném městě Lindos, kde se nachází pláž uprostřed skal, jsou tam vlastně dvě menší pláže a vy si můžete dát odvážný zážitek, nasadit tempo a přeplavat z jedné pláže na druhou. Pláž je čistě oblázková a moře je tu božsky čisté. O baru s božskou muzikou bych se tady mohla rozplývat celý článek, ale není prostor.

Tsampika. Zdroj: gooogle.com

Další zastávkou byla pláž Tsampika, která je proslulá svou rozlehlostí a hlasitou taneční hudbou. Pláž je píšečno-oblázková, tak tu není moře tak průzračně čisté, jako jinde. Tsampiku navštěvují mladé páry nebo mladí lidé, kteří rádi zapaří nejen v noci, ale i přes den.

Kallithea

Další den jsme zavítaly na pláž Kallithea, která se nachází jen kousek od hlavního města Rhodos. Pláž je z větší části písečná a zajímavá velkými skalnatými plošinami, na kterých najdete lehátka i slunečníky.

Do moře se vstupuje po molech a schodech a voda je tam čistá jako studánka. Miluju ten pocit, když si v moři vidím na nohy. Je to jako byste se koupali v elixíru krásy a zdraví. Nemluvě o tom, že u vstupu na pláž narazíte na rodinnou restauraci, kde obsluhují děti a vaří otec. Matka prostírá a babička s dědou zevlují nad krásami dne. Pravé řecké Frappé, které nemůžete jediný den vynechat, je tu výtečné. Cena se pohybuje kolem 5 euro.

Musím nás přiznat, že když jsme vracely auto zpět, měly jsme hodinu zpoždění, protože jsme opět nemohly najít autopůjčovnu, ale to je zase jiný příběh. Zkrátka řecký ostrov Rhodos vřele doporučuji naprosto každému, kdo se umí orientovat v prostoru a jen tak se neztratí, a pokud byste měli chuť zavítat i vy, co se orientujete hůře, jeďte taky, však i my jsme to zvládly. 🙂